JABLANOVI SNENE ZVIJEZDE
- Izdavač: Prometej, Novi Sad
 - Broj strana: 215
 - Pismo: Ćirilica
 - Povez: Mek
 - Format: 20 cm
 - Godina izdanja: 2019.
 
                  836,00 RSD 880,00
                                    ušteda: 44,00 RSD (-5%)
                Trenutno nedostupno
                
              Opis
              
                Jablanovi šušte strasno
Jedan od lajtmotiva Nestorovićeve prozne strategije jesu jablanovi. Već od posvete svom višedecenijskom prijatelju, saradniku i sabesedniku Kamenku Katiću „ikoni televizijskog novinarstva“ pa do otkrića koje nam se nudi završnom napomenom koja uokviruje priču da je naš romansijer čuo na sahrani svog prijatelja Katića njegovu priču o dva jablana, pa čitalac naknadno učitava koincidenciju između ovog ukazivanja i romanesknog štiva koje nas je čitalački nosilo… gde ovaj simbol pokazuje da priče o jablanovima kruže.
Tu imamo slučaj da jedna od Nestorovićevih junakinja Senka Bjelajac iz Brodarevog brijega koji je čarobni breg našem piscu i leglo neverovatnih priča datih u vremenskoj vertikali, budući slikarka umesto potpisa i inicijala na svojim delima, kao osobeni i već mistični amblem ostavlja iscrtan lik jablana, što služi i kao način prepoznavanja i zaokruženja pripovedne linije. Baš onako kao što lirski i epski motivi vezani za ovo drvo u narodnoj poeziji i folkloru uopšte putuju i kruže.
Indirektno nesumnjivo je da se javlja još jedan simbološki krug koji pisac podrazumeva tim pre što se u ovoj prozi izvesno oseća i prisustvo na ovim prostorima istinite priče o princu naše moderne poezije Jovanu Dučiću, koji je gonjen ljubavlju kao „koferaš“ stigao u Bijeljinu koja je epicentar Nestorovićevog zavičajnog podneblja. „Strasno šume jablanovi“ i kod Dučića i kod Tihomira Nestorovića i kod Kamenka Katića, jednog vrsnog novinara za života nepriznatog i nepoznatog kao pisca.
– Miljurko Vukadinović
              VIŠE
        Jedan od lajtmotiva Nestorovićeve prozne strategije jesu jablanovi. Već od posvete svom višedecenijskom prijatelju, saradniku i sabesedniku Kamenku Katiću „ikoni televizijskog novinarstva“ pa do otkrića koje nam se nudi završnom napomenom koja uokviruje priču da je naš romansijer čuo na sahrani svog prijatelja Katića njegovu priču o dva jablana, pa čitalac naknadno učitava koincidenciju između ovog ukazivanja i romanesknog štiva koje nas je čitalački nosilo… gde ovaj simbol pokazuje da priče o jablanovima kruže.
Tu imamo slučaj da jedna od Nestorovićevih junakinja Senka Bjelajac iz Brodarevog brijega koji je čarobni breg našem piscu i leglo neverovatnih priča datih u vremenskoj vertikali, budući slikarka umesto potpisa i inicijala na svojim delima, kao osobeni i već mistični amblem ostavlja iscrtan lik jablana, što služi i kao način prepoznavanja i zaokruženja pripovedne linije. Baš onako kao što lirski i epski motivi vezani za ovo drvo u narodnoj poeziji i folkloru uopšte putuju i kruže.
Indirektno nesumnjivo je da se javlja još jedan simbološki krug koji pisac podrazumeva tim pre što se u ovoj prozi izvesno oseća i prisustvo na ovim prostorima istinite priče o princu naše moderne poezije Jovanu Dučiću, koji je gonjen ljubavlju kao „koferaš“ stigao u Bijeljinu koja je epicentar Nestorovićevog zavičajnog podneblja. „Strasno šume jablanovi“ i kod Dučića i kod Tihomira Nestorovića i kod Kamenka Katića, jednog vrsnog novinara za života nepriznatog i nepoznatog kao pisca.
– Miljurko Vukadinović